Your browser does not support JavaScript! Časté otázky IEC programy
0948 628 240
konzultácia ZDARMA
$slides

Časté otázky IEC programy

1. Čo ak zabudnem prihlasovacie heslo?

Choď na stránku GCkey prihlásenia a po zadaní ochranných otázok si vytvoríš nové heslo.

2. Čo mám urobiť, ak som stratil(a) moje Gckey údaje - meno aj heslo?

Budeš si musieť vytvoriť nový MYcic účet a prelinkovať svoju žiadosť do nového účtu.
Postup prelinkovania starej žiadosti do nového účtu:

  1. Klikni na „Link application to this account“ pod názvom „ What would you like to do today?“
  2. Označ „temporary residence“, a následne IEC ako subkategóriu
  3. Odpovedz na otázky
  4. Klikni na „search for my application“
  5. Vráť sa naspäť na hlavné menu a na konci stránky pri „view my submitted application or profiles“ klikni na detaily a tvoj profil sa ti zobrazí.

 * číslo IEC žiadosti môžeš nájsť na konci emailu, ktorý ti IEC poslalo ( napr. W3000027607)

3. Koľkokrát môžem žiadať o víza v rámci IEC programov?

Žiadať môžeš dvakrát a to vždy v inej kategórii, napr. Working holiday víza a Young professionals. Pomocou recognized organization môžeš 2. a 3. krát opäť získať WH víza.

 

4. Moje kontaktné údaje - emailová adresa sa zmenila. Môžem ju aktualizovať?

Áno. Po prihlásení sa do MyCIC účtu, môžeš zmeniť svoju emailovú adresu.

 

5. V aktuálnom kole som neobdržal(a) pozvánku. Môžem žiadať v programe znovu?

Áno, žiadať môžeš až kým ti nebudú udelené víza (aj keď pozvánku odmietneš).

Tvoja predošlá žiadosť uzatvorením kvóty expiruje, preto si v pôvodnom MyCIC účte vytvor novú žiadosť.

 

6. Môže môj partner(ka) žiadať o víza na moje schválené víza?

Nie, v rámci IEC programov nemôže.

Ak držiteľ IEC víz je skilled worker a dokladuje potvrdenie o pracovnom pomere a posledné výplatné pásky ( min. 2-3) je šanca, že úradník schváli partnerovi(ke) work permit na rovnakú dĺžku ako má držiteľ. Viac info.

 

7. V akom poradí sa spracúvajú žiadosti v programe IEC?

V prvej fáze podania žiadosti do programu - neexistuje poradie. Výber je čisto náhodný a CIC posiela pozvánky kým nie je zaplnená kvóta daného programu. (Pri CO-OP a Young professionals sa posielajú pozvánky automaticky, kým je miesto v kvóte - nie je to náhodný výber).

V druhej fáze, po zaplatení a odoslaní žiadosti o víza, sú žiadosti posudzované individuálne podľa princípu „kto prv príde, ten prv melie“. Čím skôr chceš získať víza, tým skôr svoju kompletnú žiadosť odošli a naopak.

 

8. Môžem si podať žiadosť v IEC pokiaľ som držiteľom study permit?

Áno, môžeš si podať žiadosť a byť prijatý(á) do programu IEC, aj keď si v tom istom čase držiteľom platného study permitu. Pokiaľ budeš úspešný(á) a budú ti schválené víza, tak pri následnom vstupe do Kanady požiadaš o work permit. V momente vydania work permitu pod IEC ti bude study permit zrušený.

 

9. Keď som v Kanade ako turista, musím z krajiny vycestovať, ak chcem požiadať o IEC?

Požiadať o WH alebo inú kategóriu IEC môžeš aj priamo v Kanade, keďže celá žiadosť je online. Avšak po schválení víz, musíš vycestovať a následným vstupom späť do krajiny si aktivovať tieto víza. Dôležité je pri žiadosti uviesť krajinu trvalého bydliska - Slovensko.

 

10. Moja žiadosť o IEC bola zamietnutá z dôvodu nedodania dokumentov. Čo mám urobiť?

Vytvor si novú žiadost do programu, v ktorom chceš opakovanie žiadať. Ak náhodným výberom dostaneš znovu pozvánku, napíš letter of explanation, kde vysvetlíš pochybenie a dodaj dokumenty tak, ako ich ambasáda žiada. Nezabudni sa s nami poradiť :)

 

11. Moje potvrdenie o vízach - POE som stratil(a), zničil(a), vymazal(a)...

Kontaktuj CIC cez web formulár a tvoje POE ti pošlú ako správu do tvojho MyCIC účtu.

 

12. Pas, na ktorý sa viaže moje POE, som stratil(a) alebo bol ukradnutý.

Nie je potrebné kontaktovať ambasádu. Po príchode do Kanady sa preukážeš s novým pasom a vysvetlíš zmenu úradníkovi. Víza ti budú udelené do nového pasu. Ideálne tiež preukázať kópiu starého pasu.

Ak si zmenil(a) meno a s tým aj pas, je potrebné preukázať v angličtine doklad o zmene (napr. sobášny list).

 

13. Víza mi boli pridelené, chcem ísť do Kanady, ale nechcem ešte pracovať - aktitovať si IEC víza. Je to môžné?

Áno, priprav si potrebnú dokumentáciu na vstup na bezvízový turistický styk a musíš presvedčiť úradníka, že si spôsobilý(á) a neplánuješ pracovať na čierno.

Keď si budeš chcieš aktitovať IEC víza, bude potrebné opustiť a znovu vstúpiť do krajiny. 

 

14. Aký typ poistenia potrebujem mať pred odchodom do Kanady?

Musíš mať zdravotné poistenie na celú dĺžku tvojho pobytu v Kanade. Zdravotné poistenie musí pokrývať: zdravotnú starostlivosť, hospitalizáciu a repatriáciu (dopravu domov). Odporúča sa zakúpiť si cestovné poistenie až po obrdžaní POE.
Ak ri vstupe nebudeš mať zakúpené poistenie, môžu ti zamietnuť víza. Takisto, ak poistenie bude kratšie môže ti byť vydané pracovné povolenie len po dobu tvojho platného poistenia.

Kontaktuj WSI agenta pre pomoc s poistením.

15. Ak bola moja žiadosť o IEC program zamietnutá, mám nárok na vrátenie poplatku?

Áno, CIC automaticky do 8 týždňov zasiela vrátenie na účet, z ktorého boli víza uhradené.

 

16. Ak chcem zrušiť svoju žiadosť o IEC program, bude mi vrátený poplatok za program?

Áno, ale len v prípade, že ti neboli ešte pridelené víza - neobdržal(a) si POE.

Nie, ak ti bol POE vydaný. Tvoja žiadosť sa v tomto prípade nedá zrušiť a druhýkrát v danom programe už nemôžeš žiadať.

17. Som v Kanade a chcem pracovať v health services/child care a pod. Aký je postup?

  1. na stránkach http://www.cic.gc.ca/pp-md/pp-list.aspx si vyhľadaj lekára vo svojom okolí, ku ktorému sa následne objednaj na prehliadku (cena od cca 300CAD) – lekár ti vystaví potvrdenie o medical exam
  2. ihneď potom pod svojim loginom v MyCic účte si zažiadaj o novú žiadosť/nové víza (podobne ako si žiadal(a) o WH)
  3. nahraj dokumenty, ktoré od teba žiada: checklist http://www.cic.gc.ca/english/information/applications/extend-worker.asp)
  4. zaplatíš poplatok a čakáš = processing time je cca 2 mesiace
  5. po sprocesovaní žiadosti, dostaneš správu do MyCic účtu a nové víza ti prídu na adresu, ktorú si uviedol(la) v žiadosti.