Your browser does not support JavaScript! Banky
0948 628 240
konzultácia ZDARMA
$slides

Banky

Väčšina zamestnávateľov v Kanade uhrádza svojim zamestnancom mzdu priamo na bankový účet alebo ti vystavia šek, ktorý si môžeš vymeniť za hotovosť alebo si môžeš sumu pripísať na tvoj účet. Aj z tohto dôvodu je dôležité, aby ste si bankový účet založili čo najskôr. Nie je to žiadna veda. 


Na založenie účtu budete potrebovať:

  • doklad totožnosti (pas, pracovné povolenie)
  • nejakú hotovosť, ktorú vložíte na váš účet (napr. $ 100)
  • vaše číslo SIN alebo Acknowledgement of Application Letter
  • miesto trvalého pobytu v Kanade (ako ho ešte nemáte, uveďte vaše aktuálne ubytovanie a to neskôr zmeníte)

Ak máte všetko k dispozícii, stačí aby ste si vybrali banku. Najlepšie je vybrať si jednu z piatich najväčších kanadských bánk. Ich bankomaty a pobočky nájdete takmer kdekoľvek, kam pôjdete:


Otváracie hodiny sú podobné ako u nás. V piatok bývajú banky otvorené dlhšie, až do 19.00 a v sobotu je veľa z nich zatvorená alebo majú skrátenú pracovnú dobu.

Banka vám k účtu poskytne aj bankomatovú kartu. Vďaka nej môžete platiť v obchodoch a tiež vyberať hotovosť. V prípade záujmu môžete požiadať banku aj o vybavenie internet bankingu. Tak ako aj u nás, aj v kanadskej banke budete platiť bankové poplatky za vedenie účtu a rôzne bankové operácie. Vždy si tieto sumy dopredu preverte, aby ste neboli neskôr nemilo prekvapení. Tiež musíte počítať s poplatkom za výber hotovosti z bankomatu inej banky.

Odporúčanie:

  • odporúčame otvoriť si cheque account, pretože v Kanade je platba šekom viac používaná ako internet banking
  • určite si daj vystaviť tzv. blank cheques / prázdne listy / - je to hlavne kvôli mzde od zamestnávateľa, pretože tam si on dá svoje údaje a podľa toho ti bude posielať šeky alebo platiť na účet
  • na začiatku si vyber čo najnižší plán a neskôr si ho zmeníš
  • najnižší mesačný poplatok cca 5 CAD